Αρχική » Γνώρισε τον Αγρότη σου » Online Marketing Αγροτικών Προϊόντων στην Ελληνική Αγορά
Online Marketing Αγροτικών Προϊόντων στην Ελληνική Αγορά

Online Marketing Αγροτικών Προϊόντων στην Ελληνική Αγορά

Σήμερα υπάρχουν στην Ελλάδα πολλές εκατοντάδες (αν όχι χιλιάδες) μικροί παραγωγοί αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων. Όλοι έχουν έναν κοινό στόχο. Να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Να αυξήσουν τα κέρδη τους. Να κάνουν τα προϊόντα τους γνωστά. Να μάθει ο κόσμος τα προϊόντα τους.

Πως μπορεί το internet ως κανάλι επικοινωνίας, να τους βοηθήσει; Πως μπορεί το online marketing να τους βοηθήσει να αυξήσουν το πελατολόγιο και τις πωλήσεις τους;

Τι είναι η online πώληση αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων. Τι είναι οι πωλήσεις μέσω internet

Πριν προχωρήσω ας ορίσω τι είναι η online πώληση.

Πολλοί νομίζουν ότι online πώληση είναι μόνο η πώληση που γίνεται μέσω ενός καταστήματος ηλεκτρονικού εμπορίου όπου ο πελάτης, βλέπει, επιλέγει και αγοράζει το προϊόν το οποίο τελικά του παραδίδεται στο σπίτι του.

Ως online πώληση ορίζονται περισσότερα πράγματα. Π.χ.

  • Μαθαίνω για το προϊόν από το internet και το αγοράζω από το σούπερ μάρκετ ή από ένα κατάστημα.
  • Βλέπω ένα προϊόν στο internet, τηλεφωνώ και το παραγγέλνω.
  • Κάποιος γνωστός μου έμαθε για το προϊόν μέσω internet, μου το προτείνει και το αγοράζω.
  • Κάποιος δοκίμασε ένα προϊόν και το προτείνει μέσω internet οδηγώντας κάποιους να το αγοράσουν και αυτοί.
  • Παραγγελία και αγορά απευθείας από τον παραγωγό.

Αυτές είναι μερικές από τις πωλήσεις που μπορούν να λογιστούν ως online πωλήσεις.

Βλέπουμε λοιπόν ότι μέσα από το internet υπάρχουν πολλά κανάλια πωλήσεων που μπορούμε να αξιοποιήσουμε ώστε να αυξήσουμε τις πωλήσεις. Η σωστή εκμετάλλευση αυτών των καναλιών γίνεται μέσω του online marketing.

Με το internet όλη η χώρα έχει γίνει μία γειτονιά. Πρακτικά δεν υπάρχουν σύνορα και όρια στην ενημέρωση των υποψήφιων πελατών. Ένας παραγωγός από τη βόρεια Ελλάδα ή την Κρήτη μπορεί να ενημερώσει έναν πελάτη στην Αθήνα, το ίδιο εύκολα με τον μανάβη που βρίσκεται δίπλα στο σπίτι του πελάτη στην Αθήνα.

Ποιες είναι οι βασικές δράσεις του online marketing

Website

Βάση όλων των δράσεων είναι ένα λειτουργικό και πληροφοριακό website το οποίο όμως δεν είναι απαραίτητο να περιλαμβάνει ηλεκτρονικό κατάστημα. Το website είναι η βιτρίνα της επιχείρησης ή του παραγωγού στο internet. Μέσω του website οι πελάτες θα μπορούν να δουν τα διαθέσιμα προϊόντα, να επικοινωνήσουν με τον παραγωγό και να παραγγείλουν τα προϊόντα.

Διαφημίσεις Google Ads (πρώην Adwords)

Η Google προσφέρει το Google Ads, ένα ολοκληρωμένο σύστημα προβολής διαφημίσεων κειμένου, εικόνων (banner) και video. Το Google Ads είναι μία πολύ καλή επιλογή καθώς το 90% των χρηστών του internet στην Ελλάδα χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της Google για να αναζητήσουν πληροφορίες. Σημαντικό είναι ότι ο παραγωγός χρεώνεται μόνον όταν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμιση. Όταν αυτή εμφανίζεται. Με το Google Ads στοχεύουμε όσους αναζητούν προϊόντα παρόμοιο με τα δικά μας.

Σημείωση: Το Google Ads έχει εκατοντάδες επιλογές και σχεδόν άπειρες δυνατότητες και ρυθμίσεις. Η παραπάνω περιγραφή είναι απλοποιημένη, αλλά όλα τα στοιχεία που παρουσιάζονται είναι αληθινά και ισχύουν.

Διαφημίσεις Facebook Ads & σελίδα στο Facebook

Η πλειοψηφία των υποψήφιων αγοραστών έχει λογαριασμό στο Facebook. Το 65% αυτών το χρησιμοποιεί καθημερινά. Είναι σχεδόν υποχρεωτικό μία επιχείρηση να διατηρεί λογαριασμό και εταιρική σελίδα στο Facebook. Οι επιχειρήσεις και οι παραγωγοί μπορούν να αξιοποιήσουν το Facebook για να προβάλλουν διαφημίσεις εικόνας, άρθρων και video για να προωθούν τα προϊόντα τους. Είναι ένα δυνατό και αποτελεσματικό κανάλι επικοινωνίας για όλες τις επιχειρήσεις και επαγγελματίες. Πλεονέκτημα του Facebook είναι ότι μπορούμε να στοχεύσουμε εκείνο το μέρος του κοινού που πιστεύουμε ή ξέρουμε ότι μπορεί να ενδιαφέρονται να αγοράσουν το προϊόν μας.

Σημείωση: Μην συγχέετε την προσωπική σελίδα στο Facebook με μία επαγγελματική σελίδα. Το Facebook δεν επιτρέπει την προβολή προϊόντων και υπηρεσιών μέσω προσωπικών σελίδων. Μπορεί ακόμη και να σας κλείσει το λογαριασμό.

Δωρεάν διαφημίσεις

Υπάρχουν site στο internet που δέχονται να δημοσιεύσουν δωρεάν αγγελίες από παραγωγούς. Ένα τέτοιο είναι το kalliergo.gr, στο οποίο μπορεί μία επιχείρηση ή ένας παραγωγός αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων να δημοσιεύσει δωρεάν αγγελία για τα προϊόντα που προσφέρει, τους τρόπους διάθεσης και τις τιμές.

SEO – Content Marketing

Με απλά λόγια, θέλουμε να μας βρίσκουν και να μας βλέπουνε. Θέλουμε η βιτρίνα μας να είναι μαγαζί γωνία σε κεντρικό δρόμο και να την βλέπουν όσον το δυνατόν περισσότεροι γιατί έτσι αυξάνουμε τις πιθανότητες να κάνουμε πώληση.

Όταν κάποιος ψάχνει για προϊόντα σαν και αυτά που έχουμε χρησιμοποιώντας τις μηχανές αναζήτησης (π.χ. της Google όπως κάνει το 90% των Ελλήνων), θέλουμε το website μας να εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης ώστε να αυξηθεί η πιθανότητα να κάνει κλικ και να μας επισκεφθεί.

Για να γίνει αυτό, πρέπει το website μας να είναι σωστά σχεδιασμένο (SEO) και να έχει τα σωστά κείμενα (Content Marketing). Μόνον έτσι θα μπορέσει ένας παραγωγός ή επιχείρηση να εμφανιστεί πρώτη στις μηχανές αναζήτησης και να κερδίσει περισσότερους πελάτες.

Παρουσιάσεις προϊόντων και επιχειρήσεων μέσω άρθρων

Ένα πολύ καλό και αποτελεσματικό κανάλι επικοινωνίας είναι η δημοσίευση ενημερωτικών άρθρων σε website. Ο κόσμος διαβάζει άρθρα και του αρέσει να ενημερώνεται μέσα από αυτά αν είναι σωστά γραμμένα. Το kalliergo.gr είναι ένα τέτοιο website. Χιλιάδες υποψήφιοι αγοραστές θα ήθελαν να μάθουν για το ποιοι είστε και τι κάνετε. Να ενημερωθούν για τα προϊόντα σας, που μπορούν να τα βρουν και πως μπορούν να τα προμηθευτούν.

Πίσω από κάθε προϊόν Ελλήνων παραγωγών που δραστηριοποιούνται στον αγροτικό και κτηνοτροφικό τομέα (και όχι μόνο), βρίσκονται πολλά όνειρα, ελπίδες, καλή διάθεση και πάνω από όλα, πολύ μα πολύ δουλειά!

Λάθη στο Online Marketing

Δυστυχώς τα μεγαλύτερα λάθη στο online marketing τα κάνουν οι μικροί παραγωγοί.

  • Νομίζουν ότι μπορούν να τα κάνουν όλα μόνοι τους.
  • Νομίζουν ότι γνωρίζουν καλά τα συστήματα που χρησιμοποιούν.
  • Νομίζουν ότι τα website τους είναι καλά σχεδιασμένα και βελτιστοποιημένα για SEO.
  • Νομίζουν ότι ξέρουν να γράφουν αποτελεσματικά άρθρα και διαφημίσεις.
  • Νομίζουν ότι κάνουν οικονομία, αλλά δεν βλέπουν τις ευκαιρίες που χάνουν.

Οι περισσότεροι Έλληνες παραγωγοί είναι μικροί. Λογικό είναι να θέλουν να περιορίσουν τα κόστη στην προβολή και διαφήμιση.

Κάποιοι από αυτούς είτε επιλέγουν να προσπαθήσουν να τα κάνουν όλα μόνοι τους, ή πέφτουν θύματα απίστευτων “ευκαιριών” που όμως τους τρώνε τα λεφτά χωρίς αποτέλεσμα.

Όποιοι όμως σκέφτονται μικρά, παραμένουν μικροί.

Αυτοί που θα ξεχωρίσουν είναι που θα επενδύσουν στην online προβολή και θα βγουν επάνω από τον ανταγωνισμό.

Αυξήστε τις πωλήσεις σας μέσω internet

Όλοι οι παραγωγοί αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους μέσω internet κάνοντας το σωστό marketing.

Τα Google Adwords, Facebook Adverts, διαφημίσεις, ενημερωτικά άρθρα, SEO, αποτελούν πολύτιμα εργαλεία στο online marketing, αρκεί να αξιοποιηθούν σωστά.

Το λάθος που κάνουν πολλοί και παραμένουν μικροί, είναι ότι νομίζουν ότι μπορούν να τα κάνουν όλα μόνοι τους χωρίς να γνωρίζουν καλά τα εργαλεία.

Πως μπορούμε να σας βοηθήσουμε

Μπορούμε να σχεδιάσουμε ρεαλιστικές δράσεις online marketing προσαρμοσμένες στον προϋπολογισμό σας ώστε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας κάνοντας τα προϊόντα σας γνωστά.

Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να επικοινωνήσετε μαζί μας χωρίς καμία υποχρέωση.

Ηλίας Αντωνόπουλος
MSc E-Business
Google Partner
Google Ads Certified
Facebook Blueprint Certified
AlterMarket – Online Marketing για Επιχειρήσεις

Tags: FACEBOOKGOOGLE ADSINTERNETONLINE MARKETINGΑΓΡΟΤΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑΔΙΑΦΗΜΙΣΗΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ

Εγγραφείτε
Ενημέρωση για
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
Scroll to Top